Hvordan lykkes i forsvarsmarkedet? - Innsikt, strategi og praktiske råd - Program
08:00-08:30 Frokost og registrering
08:30 Velkommen til møte
Status, trender og muligheter
Anders Brun, Strategy&/PwC
Hans Jacob Hurrød, Strategy&/PwC
Terje R. Paulsen, CCB Naval Services
Rolf Andreas Wigand, Vestdavit
Stein Håvard Bergstad, sjef for FMA maritime kapasiteter
Strategikonsulentene Anders Brun og Hans Jacob Hurrød, Strategy& / PwC, deler innsikt og tar en prat med Terje R. Paulsen, CCB Naval Services, og Rolf Andreas Wigand, Vestdavit, for å belyse mulige veier inn. I tillegg deler flaggkommandør Stein Håvard Bergstad, sjef for FMA maritime kapasiteter, sine perspektiver på hvilke muligheter som er aktuelle for bedrifter.
Posisjonering og tillitsbygging
Per Høiby, First House, tidligere kommandør i Sjøforsvaret, talsmann for forsvarssjefen og rådgiver for flere forsvarsministre, deler erfaringer om hvordan du bygger tillit og posisjonerer deg inn mot forsvarsmarkedet.
Rammebetingelser og særregler for sikkerhetsklareringer
Thomas Lynum, Stiegler Advokatfirma
Harald Alfsen, Stiegler Advokatfirma
Stig Trygve Andersen, Frydenbø Maritime Industries
For å komme i posisjon som leverandør til forsvarssektoren må du forstå rammebetingelsene for dette markedet, inkludert særregler for sikkerhetsklarering, forsyningsberedskap og eierskap. Hør fra advokatene Thomas Lynum og Harald Alfsen, Stiegler Advokatfirma, med lang og praktisk erfaring om hva som er kritiske suksessfaktorer og hva som er krevende for å nå frem. Du får også høre Stig Trygve Andersen fortelle om hvordan reisen til Frydenbø Maritime Industries har vært for å lykkes i denne prosessen.